follower

da...aku malas nak ckap sai umah sewa....
aku jenjalan r kat blog owg tadi...pastu aku tertarik nan entry nihh...so aku copy paste r...hehhehe sorieee~~~
jumm2 bace...hhehehe  *,^




KasIh saYang tU saNgat beRmakNa...beTul ke???


Di SatU seKoLAh...SEORAnG MUriD BerTanYA Pada GuRuNYa...
KetIKa Itu GuRU TErSEBut SEDang MENGaJAr mEnGENai KAsIh SAyaNG...

PELAJAR : Cikgu..!! Macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang yang paling kita sayang..??? Macam mana nak kasig sayang itu berkekalan....


CIKGU : Ok.. Kamu ikut apa yang cigu suruh...
Kamu pergi ke padang... Kamu berjalan diatas rumput sambil memandang rumput didepan kamu.. Pilih rumput yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang walaupun sekali.. Bila jumpa petik rumput paling cantik tu dan bawa ke kelas...


ApABiLA PeLaJar TerSEBut PULang Ke KELas, TIada Satu Pun RumpuT Pun Di TanGanNYa...

CIKGU : Kenapa tiada rumput yang dipilih..??


PELAJAR : Tadi masa saya berjalan, saya carilah rumput yang paling cantik.. Memang ada ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik.. Maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik..tanpa menoleh kebelakang pun.. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pun yang paling cantik... Mungkin ada di antara yang belakang saya tadi  rumput yang paling cantik.. Tapi cikgu dah cakap tak boleh menoleh ke belakang semula.. Jadi tiadalah rumput yang boleh saya petik..


CIKGU : Ya....itulah jawapannya.. Maknanya apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang.. Jangan lah mencari lagi..mencari yang lebih baik dari itu.. Kita patut hargai orang yang berada didepan kita itu sebaik-baiknya.. Jangan kita menoleh ke belakang lagi kerana yang belaku tetap dah berlaku.. Semoga kesilapan yang berlalu tidak berulang lagi.. Dan ingatlah orang yang kita sayang itu lah yang paling cantik dan yang paling baik.. Buat apa kita nak terus mencari lagi, sehingga kita akan rasa menyesal bila  sudah kehilangan dia dalam pencarian itu...

ReNUnG-reNUnGKan Lah..

** SEsUNgguhnYa Bagi Ku DirimU Ada Lah Yang TerBaiK Dan PaliNg Ku CinTa Dalam KasiH SaYang Nie.. **

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Free Bulls Eye ani Cursors at www.totallyfreecursors.com
Copyright© All Rights Reserved aien daniea